Säkerhetsgalan – årets största mötesplats för dig inom säkerhet.

Säkerhetsgalan genomförs måndagen den 30 september i Posthuset och på Vasateatern
i centrala Stockholm!

Säkerhetsgalan 2019 Boka Biljetter

Säkerhetsgalan är ett årligt evenemang för alla som arbetar med säkerhet. Under en eftermiddag och kväll förenas nytta med nöje - en rad aktuella seminarier följs av en festmiddag där utmärkelserna "Årets Säkerhetsprofil" och "Framtidens Säkerhetstalang" delas ut.

NOMINERA EN SÄKERHETSPROFIL

priset_regn

ÅRETS SÄKERHETSPROFIL

Utmärkelsen Årets Säkerhetsprofil går till en person med ett hängivet intresse för säkerhetsfrågor och som med stort engagemang och gedigen kunskap verkar inom säkerhetsbranschen.

Priset, två profiler i ett möte, har ritats av Bengt Narbom och sedan arbetats fram av metallformgivaren Tobias Birgersson på LOD. Det har skurits ut i järnplåt och spissvärtats för att skapa ett robust pris med mjuka former.

ÅRETS JURY:
Richard Buske, Secnet
Kristiina Mellin, ASIS
Johan Sjöberg, Svenskt Näringsliv
Jaak Akker, SIG Security
Lina Ilmrud, Qnet
Melina Mellin, Årets Säkerhetsprofil 2023

Vinnare av Årets Säkerhetsprofil

Hanna Linderstål

Hanna Linderstål – Årets Säkerhetsprofil 2024!

Den 30 september 2024 utsågs Hanna Linderstål till Årets Säkerhetsprofil 2024.

Hanna Linderstål är inte bara vd och grundare av ett cyberunderrättelseföretag, utan också en karismatisk föreläsare med oändlig energi! Hon har en bred kompetens inom flera områden och har tillfört nya dimensioner till samhällssäkerhet. Hon har bland annat tagit fram ett AI-baserat stöd för krisövningar, fungerar som rådgivare till myndigheter och internationella organisationer och är dessutom engagerad i flera intresseorganisationer. Med ett skarpt öga för detaljer och ett djupt samhällsengagemang är hon en folkbildare utöver det vanliga.

De två andra nominerade var: Johan Ahlström, Västerås stad, och Ralph Benton, Schibsted

FRAMTIDENS SÄKERHETSTALANG

Framtidens Säkerhetstalang är en god ambassadör för yrkesrollen inom säkerhet. Det är en person som är i inledningen av sin karriär, som är proaktiv och modern i sin roll och som vågar använda nya arbetsmetoder. Dessutom kännetecknas Framtidens Säkerhetstalang av mod, kreativitet, integritet och lojalitet. Personen som får utmärkelsen har gjort framsteg i sin roll och påverkar därmed både sin egen och företagets utveckling positivt.

Skicka förslag på kandidater till
jenny.persson@aktuellsakerhet.se eller lotta.eriksson@foretagsuniversitetet.se

I juryn sitter:
Per Lundkvist, ASIS
Jonatan Hugemark, ASIS NextGen samt Framtidens Säkerhetstalang 2023

Utmärkelsen Framtidens Säkerhetstalang delas ut på Säkerhetsgalan av Företagsuniversitetet och Aktuell Säkerhet i samarbete med ASIS Next Gen

NextGen

Vinnare av Framtidens Säkerhetstalang

Margarita och Linda

Margarita Sallinen och Linda Nieminen - Framtidens Säkerhetstalanger 2024

Den 30 september utsågs Margarita Sallinen och Linda Nieminen till Framtidens Säkerhetstalanger 2024.

Framtidens Säkerhetstalang 2024 är inte EN person, utan TVÅ exceptionella personer, som tillsammans bidrar till att öka allmänhetens medvetenhet om cybersäkerhet.

Genom den populära podcasten ”Cyber Chats & Chill” når de ut till nya grupper i samhället, genom att sprida kunskap på ett avslappnat och lättillgängligt sätt.

De är sanna förebilder med sin passion att sprida kunskap och inkludera fler människor i en bredare kontext, vilket i sin tur bidrar till att stärka Sveriges resiliens.

Förutom deras arbete med podcasten, som de producerar i samarbete med Frivilliga Radioorganisationen (FRO), är de även aktiva inom informationssäkerhet och cybersäkerhet på olika branschledande företag.

Deras engagemang sträcker sig långt utanför arbetsplatsen, då de också är involverade i volontärarbete både nationellt och internationellt.

Sakerhetsgalan-vinnare

Jury:

Richard Buske, Secnet
Lina Ilmrud, Qnet
Kristiina Mellin, ASIS
Johan Sjöberg, Svenskt näringsliv
Jaak Akker, Sig Security
Melina Mellin, Årets Säkerhetsprofil 2023

NOMINERA DIN KANDIDAT TILL ÅRETS SÄKERHETSPROFIL!

Årets Säkerhetsprofil tilldelas en person som med hängivet intresse för säkerhetsfrågor, och som med stort engagemang och gedigen kunskap verkar i branschen. Det är den utgångspunkten som du ska ha när du föreslår din kandidat.

NOMINERINGEN FÖR 2024 ÄR NU ÖPPEN!

Premiumpartners

Arrangörer