Säkerhetsgalan – årets största mötesplats för dig inom säkerhet.

Säkerhetsgalan genomförs måndagen den 30 september i Posthuset och på Vasateatern
i centrala Stockholm!

Säkerhetsgalan 2019 Boka Biljetter

Säkerhetsgalan är ett årligt evenemang för alla som arbetar med säkerhet. Under en eftermiddag och kväll förenas nytta med nöje - en rad aktuella seminarier följs av en festmiddag där utmärkelserna "Årets Säkerhetsprofil" och "Framtidens Säkerhetstalang" delas ut.

NOMINERA EN SÄKERHETSPROFIL

priset_regn

ÅRETS SÄKERHETSPROFIL

Utmärkelsen Årets Säkerhetsprofil går till en person med ett hängivet intresse för säkerhetsfrågor och som med stort engagemang och gedigen kunskap verkar inom säkerhetsbranschen.

Priset, två profiler i ett möte, har ritats av Bengt Narbom och sedan arbetats fram av metallformgivaren Tobias Birgersson på LOD. Det har skurits ut i järnplåt och spissvärtats för att skapa ett robust pris med mjuka former.

ÅRETS JURY:
Richard Buske, Secnet
Kristiina Mellin, ASIS
Johan Sjöberg, Svenskt Näringsliv
Jaak Akker, SIG Security
Lina Ilmrud, Qnet
Melina Mellin, Årets Säkerhetsprofil 2023

Vinnare av Årets Säkerhetsprofil

Melina Mellin

Melina – Årets Säkerhetsprofil 2023!

Den 3 oktober utsågs Melina Mellin till Årets Säkerhetsprofil 2023.

Melina har under nästan tio år som säkerhetschef på Södertälje sjukhus byggt upp en välfungerande säkerhetsorganisation från grunden och därmed också en god säkerhetskultur. Hon är en synlig och närvarande säkerhetschef med trygga medarbetare som ledstjärna. Genom engagemang, uthållighet och ett entusiasmerande arbetssätt har hon implementerat och befäst den säkerhetsmedvetenhet som numera genomsyrar alla delar av sjukhuset och dess samarbetspartners.

De två andra nominerade var: Minou Sadeghpour, 4C Strategies, och Björn Appelgren, Internetstiftelsen.

FRAMTIDENS SÄKERHETSTALANG

Framtidens Säkerhetstalang är en god ambassadör för yrkesrollen inom säkerhet. Det är en person som är i inledningen av sin karriär, som är proaktiv och modern i sin roll och som vågar använda nya arbetsmetoder. Dessutom kännetecknas Framtidens Säkerhetstalang av mod, kreativitet, integritet och lojalitet. Personen som får utmärkelsen har gjort framsteg i sin roll och påverkar därmed både sin egen och företagets utveckling positivt.

Skicka förslag på kandidater till
jenny.persson@aktuellsakerhet.se eller lotta.eriksson@foretagsuniversitetet.se

I juryn sitter:
Per Lundkvist, ASIS
Jonatan Hugemark, ASIS NextGen samt Framtidens Säkerhetstalang 2023

Utmärkelsen Framtidens Säkerhetstalang delas ut på Säkerhetsgalan av Företagsuniversitetet och Aktuell Säkerhet i samarbete med ASIS Next Gen

Vinnare av Framtidens Säkerhetstalang

Jonatan Hugemark

Jonatan Hugemark - Framtidens Säkerhetstalang 2023

Den 3 oktober utsågs Jonatan Hugemark till Framtidens Säkerhetstalang 2023.

Framtidens Säkerhetstalang 2023 har en bred bakgrund från Försvarsmakten och den privata säkerhetsbranschen. I dag arbetar han som operations manager i Norden för ett globalt ledande företag inom riskhantering. Han har ett stort driv och vill fortsätta utvecklas genom fortbildning, och har en önskan om att sprida kunskap, vilket bland annat syns genom att han gett ut boken ”Strategisk krishantering” – modern krisberedskap som möjliggör tillväxt” - med utgångspunkt i det svenska krisberedskapssystemet.

Det här är en engagerad, lyhörd och driven säkerhetstalang som inte räds att gå sin egen väg för att bidra till ett uthålligt samhälle. Genom sitt idoga arbete och strävan att bidra är det här en Säkerhetstalang att räkna med.

Sakerhetsgalan-vinnare

Jury:

Richard Buske, Secnet
Lina Ilmrud, Qnet
Jens Näsström, ASIS
Thomas Lundin, NSD
Jaak Akker, Sig Security
Jan Olsson, Årets Säkerhetsprofil 2023

NOMINERA DIN KANDIDAT TILL ÅRETS SÄKERHETSPROFIL!

Årets Säkerhetsprofil tilldelas en person som med hängivet intresse för säkerhetsfrågor, och som med stort engagemang och gedigen kunskap verkar i branschen. Det är den utgångspunkten som du ska ha när du föreslår din kandidat.

NOMINERINGEN FÖR 2024 ÄR NU ÖPPEN!

Premiumpartners

Arrangörer